Audio:

PO a BOZP - SLUŽBY

Autor: Jan Tuček
Poslední aktualizace: 21.07.2016

Outsourcing - komplexní zajištění služeb - externí bezpečnostní technik (výkon odborně způsobilé osoby)

Zákon 309/2006 Sb. o zajištění dalších podmínek BOZP (§9) požaduje, aby zaměstnavatelé, kteří zaměstnávají více než 25 zaměstnanců, zajistili úkoly v prevenci rizik prostřednictvím odborně způsobilé osoby (podmínky odborné způsobilosti jsou stanoveny v témže zákoně).

Zaměstnavatel má v tomto případě tři možnosti:
−     je sám odborně způsobilou osobou (nelze využít u zaměstnavatelů nad 500 zaměstnanců)
−     má nebo přijme vlastního 'bezpečnostního technika' s odbornou způsobilostí
−     najme si externí firmu

Výhody spolupráce s externí firmou:

−     nízká cena v poměru ke mzdě vlastního zaměstnance
−     odpovědnost za škodu je možné uplatnit v plné výši (u zaměstnance je odpovědnost omezena právním předpisem do výše čtyřapůlnásobku mzdy)
−     při běžném provozu není nezbytná trvalá přítomnost odborně způsobilé osoby na pracovišti

Proto Vám společnost TUSAN s.r.o. nabízí výkon odborně způsobilé osoby v prevenci rizik. Máme zkušenosti s činností v tomto oboru a několik odborně způsobilých osob, které neustále sledují časté změny v legislativě. Jsme pro Vás levnější než vlastní bezpečnostní technik. Zajištění požární ochrany je pro Vás příjemným doplněním - nabízíme i odbornou způsobilost v požární ochraně.

Jak to funguje?

Obvyklý způsob bývá následující:
−     výchozím auditem se zjistí stávající stav zajištění bezpečnosti práce (a také požární ochrany)
−     po dohodě s klientem dojde k doplnění chybějící dokumentace a nastavení systému bezpečnosti práce a požární ochrany
−     po nastavení systému zabezpečení PO a BOZP, dohlíží nad oběma oblastmi a dohlíží nad dodržováním předpisů, hlídá lhůty pravidelných činností (revize,školení) a po dohodě s klientem zajišťuje realizaci takových činností vlastními silami, případně externími dodavateli
−     náš pracovník asistuje při kontrolách státním dozorem, poskytuje konzultace

Konkrétní řešení, návrhy :

Dotaz: Jsme malá firma, máme 15 zaměstnanců. Můžeme využít Vaše služby i jako malá firma?

Jistě. Věřte tomu, že i ve Vašem případě bude lepší spolupráce s externí firmou, která pravidelně sleduje vývoj v bezpečnosti práce i požární ochraně, než se snažit zorientovat v množství právních předpisů (z nichž se ročně mění i několik desítek) sami.
Mimochodem, nejméně jednou ročně potřebujete odborně způsobilou osobu v požární ochraně k provedení preventivní požární prohlídky (často se na tuto povinnost zapomíná). Z toho důvodu je vhodné si vybrat firmu, která disponuje pracovníky s odbornou způsobilostí nejen v prevenci rizik (bezpečnost práce), ale také v požární ochraně.

Dotaz: Musíme mít jako malá firma odborně způsobilou osobu?

Malý zaměstnavatel (do 25 zaměstnanců) nemusí mít z hlediska právního předpisu odborně způsobilou osobu v prevenci rizik, má-li dostatečné znalosti k zajištění činností v prevenci rizik. Pojem 'dostatečné znalosti' ovšem není blíže určen. Jelikož právní stav v prevenci rizik je takový, že se každoročně mění i několik desítek předpisů (nepočítaje v to technické normy, které je třeba kupovat), záleží na Vašem zvážení, zda investujete svůj čas a potřebné informace si nastudujete nebo si najmete osobu, která Vám pomůže. Pravděpodobně dojdete k závěru, že je levnější najmout externistu. Pokuty za prohřešky v oblasti bezpečnosti práce – byť způsobené nedostatečnou znalostí problematiky – jsou velmi vysoké (až 2 mil. Kč za jednotlivé porušení).

Ale pozor. I pro tuto firmu platí povinnost jednou za 12, 6 nebo 3 měsíce provádět preventivní prohlídky z hlediska požární ochrany prostřednictvím odborně způsobilé osoby, technika požární ochrany, případně preventisty. Zde už se odborné způsobilosti vyhnout nedá.

zdroj: www.tusan.cz




TUSAN s.r.o.
Bohumila Hájka 185
267 01 KRÁLŮV DVŮR - POPOVICE
tel: +420 311 637 448
více...
Aktuální informace
ikonka dokument EET - informace
„Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.“
ikonka dokument NABÍDKA SPOLUPRÁCE
Pro rozšíření sítě servisních organizací a prodejců hasicích přístrojů hledáme další servisní a prodejní organizace. Pro podrobnější informace pište na adresu tucek@tusan.cz, nebo tusan@tusan.cz.
Logo Everlux
© 2010 Tusan s.r.o.